woensdag 18 februari 2009

Wie is Michiel Knubben?

Vorig jaar heb ik voor het eerst meegedaan aan Alpe d'HuZes. Een zeer bijzondere ervaring, een bijzondere club mensen bij elkaar die allen hetzelfde doel nastreven. Onvergetelijk! Mijn doel was 6 maal, maar ik heb de Alpe uiteindelijk 7 keer opgefietst. De start was om 5 uur 'ochtends en om 21 uur 's avonds kwam ik voor de 7e maal over de streep. Kapot maar meer dan voldaan. Dit jaar kan ik niet anders doen, dan weer te gaan fietsen.....

Mijn naam is Michiel Knubben, 31 jaar, geboren in Harmelen en woon al jaren in Utrecht. Ik heb getennist en gehockeyd, maar richt me sinds 2002 toch wel meer op het doelgericht duursporten. Ik stel mijzelf een doel en train daar vervolgens naar toe. Het fascinerende is dat er bij duursporten een moment is, dat het lichaam niet meer wil, maar dat je op mentale kracht voort moet. Juist dat element spreekt mij ten zeerste aan. Het begon met hardlopen, de marathon Parijs in 2002 had de primeur, waarna de marathons van Rotterdam in 2004 en Amsterdam in 2005 volgden. Na het hardlopen heb ik in 2005 de eerste ervaringen opgedaan met wielrennen, op een 25 jaar oude wielrenfiets, die ik had gekregen van de vader van een vriendin. Inmiddels 3 jaar verder heb ik (op een nieuwe fiets) met vrienden veel tour-etappes gereden zoals de Amstel Gold Race en Steven Rooks Classics. Het zijn mooie uitdagingen. Om toch ook af en toe te ontspanning sta ik heel graag op een windsurfplank, waarbij o.a. trips naar Hawaii en Marokko niet geheel vervelend waren.

Bovenstaande sportieve mooie uitdagingen vloeien eigenlijk deels voort uit het feit dat ik op 11-jarige leeftijd ben getroffen door kanker (non-hodgekin). 1,5 jaar chemokuren met alle ellende van dien, wat jezelf, maar ook familie en vrienden totaal ontregeld. Een zware tijd, maar achteraf gezien terecht tekenend voor de manier hoe ik in het leven sta: positief en vooral genietend van het leven op een goede manier, waarbij ik mijzelf doelen stel en veel uiteenlopende onvergetelijke ervaringen wil opdoen. Alpe d’HuZes past dus helemaal in rijtje van uitdagingen en levenservaringen.

Vorig jaar ben ik via inmiddels ex-collega Hester Agterberg in aanraking gekomen met Alpe d'HuZes en ook dit jaar kan ik de Alpe niet aan mijn neus voorbij laten gaan. Zoals boven beschreven is het echt onvergetelijk mooi en een ervaring die eigenlijk op het levenslijstje van eenieder moet staan en je in te zetten voor het goede doel. Ondanks dat ik niet meer werkzaam ben bij de Rabobank, zit ik toch in het Rabobank Team 1 en ben tevens teamcaptain. Ik ben blij dat ik met mijn inspanning veel sponsorgelden kan binnen halen voor de missie van de Alpe d’HuZes, want te regelmatig hoor ik in mijn omgeving de “slechte” berichten. Dit jaar zal mijn doel 8 maal worden. Zoals vrienden mij kennen, leg ik de lat vaak net iets hoger dan normaal. Iets wat eigenlijk niet kan. Maar mijn vrienden weten ook uit ervaring te vertellen, dat die Knubben met een goede mindset zijn doelen weet te bereiken.

Ga je mee als sponsor. Zie onze
team-site en mijn persoonlijk pagina voor sponsoring.

Keep smiling and live your dreams!

1 opmerking:

  1. He, Michiel, je gaat er weer voor! Super..En.. wie weet komen we je weer aanmoedigen.
    Een goede voorbereiding.
    Toi,Toi!!

    BeantwoordenVerwijderen