donderdag 15 januari 2009

Wie is Ab Degen?

Ik ben Ab Degen, 49 jaar en getrouwd met Joke en samen hebben we drie kids: Corné van 18, Robin van 15 en Fenna van 11. Met zijn vijven wonen we in De Meern (Utrecht).

Ik werk bij Rabobank Nederland, de afdeling Huisvesting als technisch projectmanager.

Ik houd van reizen, verbouwen knutselen/sleutelen en zeker niet op de laatste plaats van sporten en bewegen in zijn algemeenheid. Ik mag graag zwemen, skeeleren/schaatsen, wandelen, sportschool bezoeken en fietsen zowel mountainbike als fietsen op de weg. Ook heb ik altijd veel hardgelopen, maar door een knieblessure gaat dit niet meer en ben ik een paar jaar geleden overgestapt op de fiets. Verder ben ik nog leider en trainer van het voetbalteam waar Robin in speelt.

Waarom Alpe d’HuZes!

Hier zijn een paar reden voor, zowel de persoonlijke uitdaging als het dienen van een goed doel.

Na het rondjes rijden hier in de polder en het nemen van een zandheuvel of modderplas en af en toe de mountainbike mee op vakantie ben ik toe aan een echte berg.

Ook rijd ik al een aantal jaren mee met “Ride For The Roses”. Dit is ook een sponsortocht voor de kankerbestrijding. Twee jaar geleden tijdens deze tocht ben ik een lang tijd opgereden met David Verberne (een Rabo collega). Vorig jaar had ik hem gemist, toen ik hem daarna vroeg vertelde hij mij vol enthousiasme, dat hij had meegedaan met een veel grotere uitdaging, het op één dag zoveel mogelijk keer naar boven fietsen en afdalen van de Alpe d’Huez en dat ook voor het zelfde goede doel, de strijd tegen kanker. De interesse was gewekt, het contact snel gelegd. En nu mag ik ook deel uitmaken van deze groep, het Rabobank Team 1. Deze zeer enthousiaste en actieve groep wielrenners gaan volledig voor de sportieve prestatie en het goede doel, zoveel mogelijk geld ophalen voor de strijd tegen kanker.

En waarom ik ook? Wie heeft er niet iemand verloren in zijn familie of vriendenkring of kent iemand die tegen deze verschrikkelijke ziekte vecht of heeft gevochten.

En om dat laatste gaat het juist, heeft gevochten. Er zijn de laatste jaren veel betere vooruitzichten. Maar de strijd moet verder (opgeven is geen optie) zowel voor onderzoek als voor begeleiding van mensen die hun gevecht leveren tegen deze ziekte. Hier voor moet nog veel werk worden gedaan en is er dus veel geld nodig. Ik wil iets doen, ik wil iets meer doen. Hard trainen en dan op donderdag 4 juni 2009 vanaf 5.00 uur die berg Alpe d’Huez te lijf. Ik hoop dat veel mensen mij willen helpen en mij willen sponsoren zodat niet alle inspanning voor niets is.

Ik geloof en ga volledig voor het moto van “Alpe d’HuZes Opgeven is geen optie”!

Een gezonde en sportieve groet!

1 opmerking:

  1. Hoi Ab,

    als ik me niet de verkeerde heb, dan ken je me waarschijnlijk nog wel. Marcel Degen. Hoe gaat het er mee? Met mijn gaat het goed, inmiddels woonachtig in Den Bosch en zins 2,5 maand de trotse vader van Mike.

    Goeie actie van het fietsen, zoals je waarschijnlijk weet is mijn moeder 11 jaar geleden hier aan overleden. Ik wil je ieder geval heel veel succes wensen met jullie tocht!!!

    Mocht je een keer contact met me willen zoeken, dan hier bij mijn gegevens:
    Tel. 06-55708386
    Mail: Marcel.Degen@home.nl of marcel.degen@daftrucks.com

    Groeten aan het thuisfront en je ouders en broers.

    Groeten,
    Marcel Degen

    BeantwoordenVerwijderen