donderdag 15 januari 2009

Wie is Michiel Ellenbroek?


Ik ben Michiel Ellenbroek en ben een sportfanaat, die in het fietsen van Alpe d’HuZes een enorme uitdaging (fysiek, emotioneel en sociaal) ziet. Ik ben 41 jaar, getrouwd met Wieke, vader van Froukje (6) en Ties (4) en woonachtig in het Brabantse Tilburg. Ik ben als opleidingsdocent op Fontys Sporthogeschool werkzaam en leidt hier studenten op tot docenten Lichamelijke Opvoeding. Daarnaast ben ik jeugdtrainer bij Willem II. Ik voetbal, hockey, tennis, golf, ski en mountainbike wanneer mijn agenda én het gezinsleven dit toelaten. Aan het rijtje sporten zal snel “wielrennen” toegevoegd gaan worden als ik mijn mountainbike rust ga geven en er een racefiets voor in de plaats ga berijden.

Via broer Robert (tevens lid van Rabobank Team 1) ben ik in contact gekomen met het fenomeen Alpe d’HuZes. In eerste instantie was de sportieve uitdaging mijn drijfveer om mee te doen, maar inmiddels is het sociaal-emotionele aspect hetgeen mij in de greep houdt van het Alpe d’Huzes-virus. Ook ik heb familie, vrienden, kennissen of ken mensen die kanker hebben of hebben gehad. Ook ik zal dus fietsen met een zware last op mijn bagagedrager. Ook ik hoop veel voldoening te halen uit het fietsen van (hopelijk 6 maal) de Alpe d’Huez en ook ik ga mij suf trainen.

Ik hoop leuke band te krijgen met mijn teamgenoten van Rabobank Team 1 en hoop dat wij elkaar weten te motiveren om boven onszelf uit te stijgen. Dat mijn broers Robert (Rabobank Team 1) en Arnoud (Prorail) beide voor de eerste maal meefietsen, moet Alpe d’HuZes 2009 voor mij extra speciaal maken.

Donderdag 4 juni zal een dag worden om nooit te vergeten: daar ben ik inmiddels van overtuigd. Maar er zijn al momenten geweest (en er zullen er naar het laat aanzien nog vele volgen) die enorme indruk op mij hebben gemaakt.

Ik wens alle fietsers en hulpverleners veel succes en plezier toe. Tevens hoop ik dat alle andere emotioneel of fysiek betrokkenen een onvergetelijke en mooie dag zullen beleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten