donderdag 15 januari 2009

Wie is Robert Ellenbroek?

Hoogste tijd om mezelf voor te stellen! Mijn naam is Robert Ellenbroek. Geboren op 18 april 1969 te Geldrop en getrouwd met Marieke Hekking. We wonen met onze 4 kinderen in Berkel-Enschot en ik ben werkzaam binnen de Rabobank Sint-Oedenrode Schijndel.

Ik kom uit een sportief nest. Een gezonde geest in een gezond lichaam is een motto, dat goed bij mijn familie en gezin past. Ik heb altijd veel aan teamsporten gedaan en was voor een teamsporter ook een redelijke duursporter. Sinds enkele jaren kent mijn lichaam wat beperkingen a.g.v. een rugblessure. Ik ben toen gaan fietsen op een (vol geveerde!) mountainbike. Een paar keer in de week (zomer) maar minimaal 1 keer per week (winter) wordt er een tocht of rondje gemaakt. In 2007 viel mijn oog op een verzoek voor ondersteuning van het Rabobank Team 1 bij Alpe d’HuZes. Het leek me goed wat te doen voor dit goede doel i.p.v. geld te storten. Want ook ik zie de ziekte kanker verschrikkelijke dingen doen in mijn omgeving. Ik geloof dat een positieve instelling helpt bij de genezing van kanker. En je later door deze positieve instelling beter met kanker kan leven of er beter mee kunt herstellen.

Ik ben uiteindelijk als Motard (motorbegeleider) mee gegaan naar Frankrijk en ben gegrepen door het Alpe d’HuZes-Virus! Wat een onbegrensd positivisme viel mij ten deel. Geraakt door verhalen en emotie was er voor mij maar één keuze : Zelf fietsen en nog meer geld zien op te halen voor een goed, gelukkig en gezond leven met kanker. Ik ga in 2009 voor 4 tot maximaal 6 beklimmingen van de Alpe d’Huez. Dat wordt voor mij nog een hele toer. Ik moet mijn aandacht zien te verdelen over gezin, werk en heel veel trainen. Mijn 2 broers (Michiel en Arnoud) fietsen dit jaar ook voor het eerst de Alpe d’HuZes. Dat is naast het goede doel ook een enorme motivatie.

Want samen met je broers invulling geven aan ons familie motto “een gezonde geest in een gezond lichaam” is natuurlijk fantastisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten